Poiesz doneert € 27.698,- aan Stichting Heppie

SNEEK - Poiesz heeft € 27.698,- gedoneerd aan Stichting Heppie.

Als onderdeel van de zomercampagne ‘Pak-in Pak-uit weken’ konden klanten van Poiesz tijdens de zomer sparen voor vakantiecadeaus of toegangskaarten voor vakantieattracties. Voor elke spaarkaart die de klant inleverde voor een cadeau of een toegangskaart uit de zomercatalogus reserveerde Poiesz € 1,- voor Stichting Heppie. In totaal is er met deze actie een bedrag van € 27.698,- binnengehaald voor Stichting Heppie. ,,Onze spaaractie is al jarenlang zeer succesvol en afgelopen zomer heeft dat nog eens onderstreept. Vele duizenden klanten hebben we blij gemaakt met een zomers cadeau of een dagje weg. Als familiebedrijf voelen we ons betrokken en we vinden het dan ook fantastisch dat we samen met onze klanten zo’n mooi bedrag bij elkaar hebben gespaard voor Stichting Heppie. We hopen dat we veel kinderen, die het moeilijk hebben en daardoor niet op vakantie kunnen, alsnog een welverdiende vakantie kunnen bezorgen,” aldus Jellien Posthuma-Smit, Directeur Operationele Zaken van Poiesz Supermarkten B.V. In Nederland zijn er duizenden kinderen en jongeren die om heel verschillende redenen niet op vakantie kunnen. Bijvoorbeeld omdat er thuis geen geld voor is, of omdat ze een stoornis of achterstand hebben waardoor extra begeleiding bij het spelen nodig is. Voor deze kinderen, die allemaal in een sociaal isolement verkeren, organiseert Stichting Heppie het hele jaar door vakanties en weekenden. Directeur van Stichting Heppie, Nina Schmitz, is enorm onder de indruk van het prachtige bedrag dat met de actie bijeen is gebracht: ,,Wat is dit toch een geweldig initiatief van Poiesz Supermarkten en fantastisch dat zoveel klanten mee hebben geholpen door de spaarkaarten in te leveren! Ik ben er echt even stil van als ik bedenk hoeveel kinderen en jongeren we hierdoor de tijd van hun leven kunnen geven, hen echt weer even kind kunnen laten zijn. Dat is een onmisbare ervaring voor de rest van hun leven.” Ook Natasja Froger, ambassadeur van Stichting Heppie, onderschrijft dit: “Ik heb met eigen ogen bij Heppie gezien hoe ontzettend belangrijk het is dat kinderen echt kunnen spelen, ontspannen en meetellen. Wat geweldig dat Poiesz Supermarkten dit ook onderkent en Heppie met deze fantastische actie heeft ondersteund! Poiesz maakt Heppie!” Op de foto: Jellien Posthuma-Smit (Directeur Operationele Zaken Poiesz Supermarkten B.V. en Nina Schmitz (Directeur Stichting Heppie)