CNV Vakmensen houdt klantencontacttraining in Sneek

SNEEK Winkelpersoneel moet dezer dagen iets tegennatuurlijks doen: klanten op afstand houden. En dat is wezensvreemd én lastig. Want hoe houd je de klant te vriend als je hem/haar wilt laten gehoorzamen? Om daarin een oplossing aan te dragen houdt vakbond CNV Vakmensen dinsdag 23 juni in de MiXL in Sneek een klantencontacttraining.

Vakondsconsulente Saskia Spaargaren van CNV Vakmensen beschrijft het probleem en de aanleiding voor de training: „Nu de omgangsnormen weer wat losser worden hebben mensen moeite om zich te houden aan de afstandsregels. 1,5 meter afstand is nog altijd de regel om te voorkomen dat het coronavirus weer kan oplaaien. Maar niet iedereen houdt zich aan die regel of wil zich er aan houden. En de medewerkers in de winkel moeten daarmee zien om te gaan.”

En dat is lastig volgens Spaargaren. „Je wilt alleen al voor ieders veiligheid en gezondheid de klant op afstand houden. Maar je wilt hem niet de winkel uit jagen, juist niet. Daar de juiste methode in vinden is niet voor iedereen even gemakkelijk. Daarom hebben wij een communicatietrainer aangetrokken die op 23 juni daar goede handvatten voor aanreikt. Ook kunnen deelnemers van elkaar tips en trucs oppikken natuurlijk.”

De training is zelf ook corona-proof; er kunnen maximaal 25 mensen deelnemen aan de training. Snel opgeven is dus nodig. Aanmelden kan per e-mail: s.spaargaren@cnvvakmensen.nl

De training wordt gehouden in flexwerkcentrum MiXL in Sneek aan het Martiniplein 11. De bijeenkomst start om 19.30 uur en duurt tot 22.00 uur.

Voor meer informatie:

- Saskia Spaargaren, vakbondsconsulente CNV Vakmensen: 06 51 44 35 97

- Wouter de Jong, persvoorlichter: 06 53 19 22 66