Amarins Bakker vanaf de Wylde Swan

Sneek

Amarins Bakker, leerlinge van Bogerman in Sneek en zeilt op dit moment met de Wylde Swan de wereld over. Hier een reisverslag:

'We kwamen na 8.30 uur lange vlucht aan op Sint Maarten. We werden met de tenders (motorbootje) met de crew opgehaald en naar het schip gebracht. We hebben 3 dagen in de baai van St. Maarten gelegen. We zijn daar voor de rest niet aan land geweest, want dat gaan we doen over 5 weken. Onze dag begint hier om 7 uur, dan hebben we van 8 tot 11 zelfstudie en  dan zijn we een uurtje vrij. Na de lunch hebben we happy hour, dat houdt in dat we de hele boot moeten schoonmaken. ’s Middags gaan we op excursie, hebben we een centrale les of we gaan zwemmen. We zitten met  in totaal 36 mensen aan boord en de voertaal is Engels. Dat komt omdat er mensen van de crew uit Finland, Portugal en Amerika komen. Ook centrale lessen krijgen we regelmatig in het Engels. In die centrale lessen krijgen we les over het schip, maar ook over bijvoorbeeld koraal  of sterrenkunde. We hebben hier 4 leraren aan boot. ’s Avonds doen we groepsspellen of maken we muziek op het dek. Ook hebben we een partycrew van trainees, die eens in de zoveel tijd een feest organiseert. Na Sint Maarten zijn we naar Virgin Gorda gezeild, dat was ongeveer 80 mijl verderop. Onderweg zagen we een paar dolfijnen. We hebben de hele nacht door gezeild. Daar hebben we wel een excursie gedaan, we gingen aan land en met een taxi werden we naar Baths gebracht. Dat is een gebied met heel veel rotsen, met een soort route erin en we kwamen uit op een strandje. Daarna mochten we het stadje nog even in. Na 3 dagen verlieten we dit eiland en zijn we naar het Jost van Dyke eiland gezeild. Overal waar je zag onderweg, zag je eilandjes van de British Virgin Islands. We lagen in een baai van Jost van Dyke, ook daar zijn we aan land gegaan. Aan de linkerkant was helder blauw water, een wit strand met palmbomen en een strandweggetje en aan de rechterkant wat winkeltjes. Het was een super mooi eiland. We waren daar 1 middag, op het strand gingen we ook nog even beachvolleyballen. Gister zijn we naar Sandy Cay, een onbewoond eilandje, gevaren. We hebben daar gesnorkeld en het eiland verkend. Vanochtend zijn we van het Jost van Dyke eiland naar Tortola gevaren. Het is vandaag lazy Monday, vandaag hebben we geen zelfstudie maar zijn we vrij. We liggen nu in een baai van Road Town, de hoofdstad van de BVI’s. De rest van de dag hebben we doorgebracht in de hangmat en het net vooraan het schip.'